Otsite viise, kuidas muudatusi teha, kuid ei oska kuskilt peale hakata? Alustage siit...

Väga lihtne on soovitusi lugeda ja mõelda, et ega see kõik nii raske polegi. Samas on mõni päev tunne, et imekspandav on juba see, kui jõuate õigeks ajaks tööle, rääkimata enne seda tualetti jõudmisest.

Kui püüate oma elustiili muuta ja kõhukinnisust vältida, tuleks asjale läheneda väikeste sammude haaval. Tulemused ei ole näha kohe järgmisel päeval, kuid kui püüate teha üht asja korraga või lausa paari muutust omavahel sobitada, annate peagi oma kehale tõuke vajalikus suunas.

SÖÖGE ROHKEM KIUDAINEID

Püüdke lisada igale toidukorrale kiudaineterohkeid toiduaineid. Vahetage sai, makaronitooted ja riis täisteratoodete vastu ja püüdke süüa päevas viis peotäit puu- ja juurvilju. Lisage iga eine juurde salat või mõned köögiviljad ning haarake suupisteteks mõned puuviljad.

HEAD TOIDUD KÕHUKINNISUSE KORRAL:

  • puu- ja juurviljad
  • pruun riis
  • täisteramakaronid
  • täisteraleib
  • seemned
  • pähklid
  • kaer

SÖÖGE HOMMIKUL

Kuigi paljudele meist meeldiks hommikusöök vahele jätta, ei ole see kõhukinnisuse korral mõeldav. Hommikuti söömine aitab seedesüsteemi üles äratada ja tekitab loodetavasti tahtmise peatselt pärast seda tualetti minna.

PROOVIGE SORBITOOLI

Sorbitooli leidub puuviljamahlades ja mõnedes kuivatatud puuviljades, seega on kuivatatud aprikooside või ploomide näksimine maitsev viis, kuidas ainevahetust kiirendada. Ärge siiski üle pingutage, need võivad väga kiiresti mõjuda!

Miks mitte kombineerida kõiki ülaltoodud soovitusi ja proovida süüa hommikuti kiudainerikast toitu koos mõne kuivatatud puuviljaga. See peaks aitama ka järgmise soovituse puhul, milleks on...

PÜÜDKE TUALETIS KÄIA IGA PÄEV SAMAL AJAL

Kui suudate selleks aega leida, proovige iga päev tualetis käia umbes samal ajal. Ideaalis oleks see kohe pärast hommikusööki. Mõned mehed ja naised vannuvad, et see nende igahommikune harjumus ongi asja võti ja kui suudate veel hommikust süüa, harjutategi oma soolestiku korralikult toimima.

ÄRGE JÄTKE VAJADUST TÄHELEPANUTA

Kui tunnete, et teil oleks vaja tualetti minna, siis tehke seda niipea, kui saate. Teame, et see ei ole alati võimalik, kuid kui te ei soovi töökohas tualetti minna, siis koju jõudmiseni kannatamine ei ole tervisele hea.

Avalikku tualetti minemine võib tunduda õudusunenägu, kuid kui teil on kaasas antibakteriaalsed märjad salvrätikud, ei tundu see ehk nii kohutav. Tualetti minemise vältimine võib kõhukinnisuse hullemaks muuta, seega julgustame teid halva mängu juures head nägu tegema.

JOOGE ROHKEM VEDELIKKU

Vanad ütlused on kõige paremad, kuid tõepoolest on iva sees ütlusel, et kui te piisavalt vedelikku ei joo ja keha piisavalt vett ei saa, on tulemuseks kõhukinnisus. Te ei pea jooma ilmtingimata vett – mahlad, tee ja kohv sobivad ka, samuti mahlased toiduained, nagu puu- ja juurviljad.

Kui suudate veel paar klaasitäit vett peale juua, siis on see lausa ideaalne, sest liiga palju kofeiini võib kehast vedelikku liigselt välja viia ja see ei ole see tulemus, mille poole peaksite püüdlema. Kahjuks ei ole organismile kasulike vedelike hulgas alkohoolsed joogid, seega õlle ja veiniga paraku normi täis ei saa.

TEHKE TRENNI

Kas jõusaal on teie jaoks liiga igav? Ärge muretsege, sest on palju muid viise, kuidas end piisavalt aktiivsena hoida. Miks mitte minna parki palli mängima või teha üks kiire jalutuskäik? Kui see suurendab teie pulsisagedust ja võtab veidi hingeldama, ongi see juba suureks abiks.

Kõik, mida vajate, on tegeleda üksnes 30 minutit päevas millegi sellisega, mis teile meeldib ja mis aitaks organismis kõik protsessid taas käima panna.

VÄHENDAGE STRESSI

Me teame – kui see oleks vaid nii lihtne! Pidage meeles, et kõhukinnisus ei ole midagi sellist, mille üle peaks pead vaevama, seda juhtub vahetevahel meie kõigiga. Kui töö tekitab teis stressi, rääkige oma ülemusega töökoormuse vähendamisest või sellest, mis teid häirib.

Jagatud mure on pool muret, seega püüdke stressi tekitavaid murekohti teistega jagada. Jagage oma muresid oma sõpradega, partneriga ja perega ning rääkige need südamelt ära.

Püüdke leida lõõgastumiseks aega, mil iganes võimalik, isegi kui see on korraks enda vannituppa sulgemine lõhnaküünla, mullivanni ja hea raamatuga või lemmikmuusika kuulamine.

Kui teil on probleeme pikaajalise stressi, ärevuse või depressiooniga, rääkige sellest oma arstiga.

RAVIGE HEMORROIDID VÄLJA

Ai! Hemorroidid on üldlevinud, seega ei peaks te tundma häbi apteekri poole pöörduda, et leida koos lahendusi valusate sümptomite raviks, kui need muudavad tualetis käimise ebameeldivaks.

Soovitused kõhukinnisuse vältimiseks

Otsite viise kõhukinnisuse vältimiseks?

Rohkem

Stress ja kõhukinnisus

Meie keha on muutustele tundlik ning rutiini muutmise, stressi või ärevuse korral kergemini mõjutatav

Rohkem